Pas op met reclametermijn

In de meeste algemene voorwaarden staan reclametermijnen genoemd. Hierin is vastgelegd binnen welke termijn er geklaagd kan worden. Als u die termijn laat verstrijken, heeft u soms geen recht meer om te klagen. Dat blijkt uit een recent vonnis van de kantonrechter Roermond.

Niet betaald, wel geklaagd
Tankgigant B.V. kocht in de zomer van 2015 diverse tanks van het Sloveense bedrijf Roto, voor een totaalbedrag van € 21.501,60. Omdat Tankgigant niet betaalde, ging Roto over tot dagvaarding. De tanks waren volgens Tankgigant niet goed. Daar had Tankgigant mails over gestuurd, stelde Tankgigant. Maar dat kon Tankgigant niet bewijzen. Wel kon Tankigant bewijzen dat zij in elk geval op 5 januari 2016 heeft geklaagd.

Gewoon betalen
De kantonrechter is hard voor Tankgigant. In de algemene voorwaarden van Roto staat dat klachten over de levering binnen 8 dagen na ontvangst moeten worden geuit. En dat er binnen 30 dagen betaald moet worden. Nu Tankgigant beide termijnen heeft laten verstrijken, mag zij niet meer klagen. En moeten de facturen dus gewoon betaald worden. Les voor iedereen: controleer een levering zo snel mogelijk en als er iets mis is, klaag dan en vraag om een ontvangstbevestiging. Dat kan veel ellende voorkomen. 

 

Kwestie uitgelicht

Mr. Frank Kuiper
In de tang van leverancier kopieermachine

Mr. Frank Kuiper

Veel bedrijven huren een kopieermachine – bijvoorbeeld voor zes jaar, inclusief onderhoud. Logisch, want zo hoeft u zo’n dure machine niet te kopen. Maar let dan… Verder lezen

Mr. Ingrid Willems
Woning geschikt voor normaal gebruik?

Mr. Ingrid Willems

Als je een huis koopt, ga je ervan uit dat dit geschikt is om er in te wonen. Je mag er als koper van uitgaan dat je huis de eigenschappen bezit die voor normaal… Verder lezen

Mr. Ingrid Bouwman
Slapend dienstverband: houden zo of wakker schudden?

Mr. Ingrid Bouwman

Volgens de wet ben je als werkgever niet verplicht om een dienstverband met een langdurig zieke werknemer te beëindigen. Toch oordeelden twee rechters anders én… Verder lezen

Mr. Ingrid Bouwman
Een werknemer zegt op. Wat moet u doen?

Mr. Ingrid Bouwman

Soms zegt een werknemer plotseling op terwijl u deze kracht nou juist niet kwijt wilde. Maar het komt ook voor dat de opzegging u als werkgever wel past. Op welke… Verder lezen

Mr. Ingrid Willems
Biertje? Waar de rechter naar kijkt als twee merken op elkaar lijken.

Mr. Ingrid Willems

Bedrijven investeren vaak flink in hun merk. Logisch, want ze gebruiken een merk om reclame te maken voor een product, of om de herkomst ervan duidelijk te maken.… Verder lezen

Mr. Frank Kuiper
Een overeenkomst opzeggen, vanwege een klant. Mag dat?

Mr. Frank Kuiper

Een bijzondere procedure bij de rechtbank Den Haag begin dit jaar over een opzegging van een overeenkomst. Het bedrijf Labortech was een overeenkomst aangegaan met… Verder lezen

Mr. Frank Kuiper
Aanbesteding: wie bepaalt of de inschrijving abnormaal laag is?

Mr. Frank Kuiper

Een aanbesteding verliezen is nooit leuk. Je steekt er veel tijd en energie in, en hoopt op een mooie opdracht. Als je dan het gevoel krijgt dat je concurrent de… Verder lezen

Mr. Ingrid Willems
Knippen en plakken? Liever niet

Mr. Ingrid Willems

Even googelen naar een leuke afbeelding voor op de website. Knippen, plakken en klaar. Grote kans dat je op deze manier het auteursrecht overtreedt. En komt de fotograaf… Verder lezen

Mr. Ingrid Bouwman
Hoe finaal is een finale kwijting?

Mr. Ingrid Bouwman

Wanneer je als werkgever afscheid neemt van je werknemer, wil je dat dat goed gebeurt. Geen losse eindjes en geen dingen waar hij later op kan terugkomen. Een finaal… Verder lezen

Een helder advies met het hoogst haalbare voor de klant

We zijn enorm blij dat Ingrid Willems ons kantoor komt versterken. Ingrid heeft haar sporen verdiend als curator en is lid van de Vereniging voor Insolventierecht… Verder lezen

 
(c) 2019 Jager Kuiper advocaten | Ontwerp: fwd concept

Jager Kuiper advocaten
Bevrijdingsweg 1, Hattem
(038) 444 99 88